YouTube te va anunța când cineva îți fură clipul video
Furtul de conținut pe internet este răspândit și fotografii, creatorii de muzică, sau film se luptă de mult timp pentru a-și proteja creațiile să nu fie exploatate de alții. Acum, YouTube vine cu o nouă soluție pentru utilizatorii săi.
YouTube va oferi creatorilor de conținut o nouă metodă prin care să-și protejeze munca și să observe mai ușor dacă cineva le-a furat clipul video. Astfel, de fiecare dată când vei urca un clip video pe platformă, YouTube va scana dacă nu cumva acel conținut (sau ceva foarte similar) există dej. Unealta va identifica doar clipuri video întregi nu și porțiuni mai mici.
Unealta, numită Copyright Match, va fi disponibilă începând cu săptămâna viitoare utilizatorilor care au mai mult de 100.000 de abonați.
Treptat, această funcție va putea fi folosită și de utilizatori cu mai puțini fani. Astfel, creatorii care folosesc Copyright Match vor fi anunțați dacă unul dintre clipurile lor au fost încărcate pe platformă și autorul decide ce vrea să facă mai departe. Acesta poate decide să contacteze persoana respectivă sau poate cere YouTube să șteargă clipul.
Important de reținut este că YouTube consideră autorul prima persoană care încarcă creația pe platformă. Așadar, există posibilitatea ca o persoană poate să-ți fure clipul publicat pe alte platforme precum Facebook sau Vimeo și să-l încarce înainte ta pe YouTube. Atunci, acea persoană va fi considerată autoarea creației și nu tu.
Totuși, acest lucru este puțin probabil să se întâmple.
Platforma video are deja un program similar numit Content ID, care ajută autorii să-i găsească pe cei care le-au luat conținutul fără permisiune. Totuși, content ID nu este disponibil pentru toată șumea și, spre deosebire de această nouă funcție, le permite autorilor să monitizeze utilizările nepermise ale creațiilor acestora.
Practic, această funcție a ajutat industria muzicală să supraviețuiască pe YouTube deoarece de fiecare dată când cineva încărca o melodie fără permisiune autorul acesteia era notificat și putea primii banii din reclame proveniți din vizualizările pe care le făcea acel clip. Drept urmare, Google, prin Content ID, a oferit creatorilor 2 miliarde de dolari din 2014 până în 2016, bani care altfel ar fi fost pierduți.